Hu | Ro

18. PEDAGOGIE EXPERIENȚIALĂ METODA JOCULUI,
ÎNVĂȚARE PRIN DESCOPERIRE

18.1. Criterii curriculare

  • Public ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar - învăţători, profesori (indiferent de specialitate)
  • Limba de predare: Limba maghiară, Limba română
  • Justificare:

Principiul de învăţare prin jocuri a devenit în ultimii ani o idee unanim acceptată în procesul de predare-învăţare. Participanţii învaţă mai bine atunci când fac ceva, decât atunci când citesc, ascultă sau privesc. Jocul ne oferă această oportunitate de învăţare experienţială.

    •  
  • Durata: 20 ore
  • Locaţia: Sală de clasă
  • Curriculum-ul programului
    • Competenţe vizate
      • autocunoaştere, cunoaştere interpersonală, dezvoltare;
      • cooperare, comunicare, creativitate, experimentare, experienţă;
      • energizare, spargere de gheață, flexibilitate, motivație;
      • formare a grupurilor, responsabilitate de grup, participare deplină;
      • învăţare în patru etape: (1) Acţiune / Participare directă, (2) Reflecţie, (3) Teoretizare / Generalizare şi (4) Planificare / Aplicare
    • Planificarea pe module tematice-timp alocat

TEME ABORDATE

TIMP ALOCAT

Jocuri de energizare

4 ore

Comunicare, cooperare

4 ore

Experimentare, experiență

 4 ore

Învățarea în patru etape

4 ore

Activități în grupuri

4 ore

Total

20 ore

    •  
    • Calendarul programului: Semestrul I, II al anului școlar 2019-2020, la sfârşit de săptămână sau în vacanţă.
  • Modalităţi de evaluare a cursanţilor: portofolii

18.2. Resurse umane:

  • Formator implicat: Vad Zoltán, trainer – Liceul Teoretic “Ady Endre” Oradea, formator, certificat Seria H nr. 00164388
  • Responsabil program: Csiszér Mária, profesor metodist Casa Corpului Didactic ”Apáczai Csere János” Miercurea Ciuc, jud. Harghita