18. PEDAGOGIE EXPERIENȚIALĂ METODA JOCULUI,
ÎNVĂȚARE PRIN DESCOPERIRE
18.1. Criterii curriculare
- Public ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar - învăţători, profesori (indiferent de specialitate)
- Limba de predare: Limba maghiară, Limba română
- Justificare:
Principiul de învăţare prin jocuri a devenit în ultimii ani o idee unanim acceptată în procesul de predare-învăţare. Participanţii învaţă mai bine atunci când fac ceva, decât atunci când citesc, ascultă sau privesc. Jocul ne oferă această oportunitate de învăţare experienţială.
-
- Durata: 20 ore
- Locaţia: Casa Corpului Didactic "Apáczai Csere János" Miercurea Ciuc
- Curriculum-ul programului
- Competenţe vizate
- autocunoaştere, cunoaştere interpersonală, dezvoltare;
- cooperare, comunicare, creativitate, experimentare, experienţă;
- energizare, spargere de gheață, flexibilitate, motivație;
- formare a grupurilor, responsabilitate de grup, participare deplină;
- învăţare în patru etape: (1) Acţiune / Participare directă, (2) Reflecţie, (3) Teoretizare / Generalizare şi (4) Planificare / Aplicare
- Planificarea pe module tematice-timp alocat
TEME ABORDATE
|
TIMP ALOCAT
|
Jocuri de energizare
|
4 ore
|
Comunicare, cooperare
|
4 ore
|
Experimentare, experiență
|
4 ore
|
Învățarea în patru etape
|
4 ore
|
Activități în grupuri
|
4 ore
|
Total
|
20 ore
|
-
-
- Calendarul programului: 7-9 martie 2020
- Modalităţi de evaluare a cursanţilor: portofolii
18.2. Resurse umane:
- Formator implicat:
- Vad Zoltán, trainer – Liceul Teoretic “Ady Endre” Oradea, formator, certificat Seria H nr. 00164388
- Mihai Adél, profesor, Școala Gimnazială Nr. 10 Satu Mare
- Responsabil program: Csiszér Mária, profesor metodist Casa Corpului Didactic ”Apáczai Csere János” Miercurea Ciuc, jud. Harghita