19. BUCĂTĂRIA VRĂJITOARELOR. ACTIVITĂȚI INTERACTIVE ÎN PREDAREA-ÎNVĂȚAREA ȘTIINȚELOR NATURII
ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR
19.1. Criterii curriculare
Pentru copilul din clasele primare învățarea se bazează pe descoperire. Învățarea este cu atât mai eficientă cu cât elevul se întâlnește cu situații-problemă care îl motivează, își formulează întrebări, la care caută răspuns. Scopul programului este prezentarea unor activități bazate pe experimente din domeniul fizicii, chimiei, biologiei și geografiei, care oferă elevilor prilejul observării și dezvoltării abilităților necesare perceperii realității, cercetării și înțelegerii unor fenomene din lumea înconjurătoare.
Atitudinea învățătorului influențează profund generația următoare.
Cursul oferă inspirație profesorilor din învățământul primar în vederea valorificării experienței personale a elevilor și dezvoltarea capacității lor de a integra informațiile noi în modele explicative proprii, de a aplica cunoștințele dobândite, de a rezolva probleme simple din viața cotidiană, de a găsi soluții la probleme noi.
TEME ABORDATE |
TIMP ALOCAT |
Explorarea caracteristicilor unor corpuri, fenomene și procese |
8 ore |
Experimente pentru investigarea mediului înconjurător folosind instrumente și procedee specifice |
10 ore |
Rezolvarea unor situații-problemă din viața cotidiană |
4 ore |
Evaluare |
2 ore |
Total |
24 ore |
19.2. Resurse umane: