29. PEDAGOGIE EXPERIENŢIALĂ – ÎNVĂŢARE PRIN DESCOPERIRE
 

29.1. Criterii curriculare

  • Public ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar - învăţători, profesori (indiferent de specialitate)

  • Limba de predare: limba maghiară

  • Justificare:

Principiul de învăţare prin descoperire a devenit în ultimii ani o idee unanim acceptată în procesul de predare-învăţare. Participanţii învaţă mai bine atunci când fac ceva, decât atunci când citesc, ascultă sau privesc. Jocul ne oferă această oportunitate de învăţare experienţială.

  • Durata: 20 ore

  • Locaţia: Casa Corpului Didactic “Apáczai Csere János” Miercurea Ciuc

  • Curriculum-ul programului

    • Competenţe vizate

      • formarea prin diverse metode a grupurilor de elevi, care să participe în mod cooperativ la lecţie;

      • aplicarea metodelor interactive de energetizare a clasei;

      • dezvoltarea capacităţii de autocunoaştere şi a depăşirii propriilor limite;

      • capacitatea de acceptare şi de rezolvare a sarcinile provocatoare.

    • Planificarea pe module tematice-timp alocat

TEME ABORDATE

TIMP ALOCAT

Energetizare

4 ore

Comunicare, cooperare

4 ore

Experimentare, experiență

4 ore

Învățarea în patru etape

4 ore

Activități în grupuri

4 ore

Total

20 ore

  • Calendarul programului: semestrul al lI-lea al anului şcolar 2016-2017

  • Modalităţi de evaluare a cursanţilor: portofolii

29.2. Resurse umane:

  • Formator: Vad Zoltán, profesor formator – Colegiul Naţional “Mihai Eminescu” Oradea

  • Responsabil program: Csiszér Mária, profesor metodist, C. C. D. Harghita

29.3. Criterii economice

  • Număr total de cursanţi planificaţi: 25/1 grupă

  • Taxă de participare: 80 lei


Casa Corpului Didactic "Apáczai Csere János" Pedagógusok Háza
Mun. Miercurea Ciuc, Județul Harghita