12. INTRODUCERE ÎN EDUCAȚIA ȘI PEDAGOGIA MONTESSORI
12.1. Criterii curriculare
Chiar și după un secol de existență, viziunea Mariei Montessori privind copilul și educația rămâne de actualitate, prin înțelegerea profundă a ființei umane și prin dragostea aparte arătată copilului. A fost primul pedagog care a susținut că educația începe de la naștere, vârsta de 0-6 ani fiind decisivă în formarea viitorului adult , educația trebuie să urmeze dezvoltarea naturală a copilului. Studiile recente au arătat că persoanele cele mai creative și cele mai de succes sunt cele care în copilărie au fost lăsate să fie ele însele, să fie independente și creative. Tocmai acest lucru este promovat în grădinițele Montessori, educatorul nu predă, oferă sprijin energiilor creative ale copilului prin pregătirea unui mediu ordonat și frumos, potrivit cu nevoile și tendințele copiilor, iar materialele specifice fiecărei arii dezvoltă gândirea logică, curiozitatea, oferă chei spre înțelegerea lumii. Din păcate, această alternativă există în România doar în mediul privat, singura instituție care pregătește educatoare este Montessori Institute of Bucharest, iar costurile cursului sunt ridicate.
TEME ABORDATE |
TIMP ALOCAT |
Introducere în pedagogia Montessori |
2 ore |
Nevoi și tendințe umane |
2 ore |
Cele patru planuri de dezvoltare |
2 ore |
Mintea absorbantă |
2 ore |
Perioadele senzitive |
2 ore |
Rolul mediului pregătit |
2 ore |
Educatorul Montessori |
2 ore |
Observarea copilului |
2 ore |
Clasa Montessori |
2 ore |
Viața practică |
2 ore |
Total |
20 ore |
12.2. Resurse umane: