24. ÎNVĂŢAREA EXPERIENŢIALĂ - DEZVOLTARE PERSONALĂ a elevilor COMBINATĂ CU METODE DE ART-TERAPIE
24.1. Criterii curriculare
Metodele educației experiențiale oferă oportunități pentru activități în cadrul ariilor curriculare Om și societate și Consiliere și orientare, respectiv în cadrul orelor de Dezvoltare personală. Totodată aceste metode pot fi utilizate în organizarea activităților extrașcolare.
Datorită rolului acestor metode în dezvoltarea personală a elevilor, în dezvoltarea imaginației și creativității, respectiv a inițiativei în școală, este important susținerea cadrelor didactice în utilizarea corectă a metodelor de învățare experiențială, precum și libertatea de a inventa noi metode în funcție de situațiile de învățare din școală;
Programul oferit este bazat pe trăirea unor experiențe prin jocurile de autocunoaștere, autoexprimare prin artă și joc.
TEME ABORDATE |
TIMP ALOCAT |
Locul și scopul educației experiențiale în școală |
2 ore |
Cum devine experiența învățare în școală? |
2 ore |
Gestionarea emoțiilor |
2 ore |
Stima de sine |
2 ore |
Povești și joc dramatic combinat cu metode bazate pe arte și joc |
2 ore |
Descoperirea luminii interioare. Metode bazata pe 3 tematici combinate cu metode bazate pe joc, arte plastice și mișcare (dans, improvizații, etc.) |
1 oră |
Empatia - Toleranța |
2 ore |
Sensibilitatea socială |
3 ore |
Comunicare în grup. Autoreflectare |
2 ore |
Metodele pedagogiei reflective. Pedagogul facilitator |
2 ore |
Cooperare în grup |
2 oră |
Managementul stresului |
2 ore |
Bazele programului copping pentru depășirea anxietății și a stresului |
3 ore |
Aplicații practice, Jocuri creative, dezvoltarea unor metode bazate pe creativitate. Inițializarea unor proiecte pe diferite tematici. |
2 ore |
Evaluare |
1 oră |
Total |
30 ore |
24.2. Resurse umane: