23. ÎNVĂŢAREA EXPERIENŢIALĂ - DEZVOLTARE PERSONALĂ COMBINATĂ CU METODE DE ART-TERAPIE
23.1. Criterii curriculare
TEME ABORDATE |
TIMP ALOCAT |
Locul și scopul educației experiențiale în școală. Activități, metode și strategii. (învățarea prin descoperire, strategii interactive bazate pe conversație, discuții în grup, strategii de învățare problematizată strategii care valorifică jocul de rol și dramatizarea – pentru construirea unor situații de învățare în care elevii sunt puși în variate contexte de interacțiune, de evaluare critică, de reflecție asupra unor situații de viață, de dezvoltare a creativității și a abilităților socioemoționale. |
3 ore |
Valorizarea experiențelor proprii în procesul de învățare și autocunoaștere. |
3 ore |
Metode de autocunoaștere |
2 ore |
Cum devine experiența învățare în școala? Provocare in proces de învățare. Importanta inițiativelor, deciziilor, motivației. |
2 ore |
Estimarea resurselor individuale și sociale. |
2 ore |
Descoperirea, analiza valorilor personale. |
2 ore |
Identitate – credibilitate. Eul real, Eul viitor. Gestionarea emoțiilor. Stima de sine pozitivă. |
3 ore |
Gestionarea conflictelor. Empatia Toleranța Sensibilitatea socială. Valorizarea relațiilor interpersonale. |
3 ore |
Comunicare în grup, reflectare. Metodele pedagogiei reflective |
2 ore |
Cooperare în grup. Succes – eșec |
1 oră |
Nașterea metodelor. Combinarea metodelor. Jocuri creative, dezvoltarea unor metode bazate pe pedagogie creativă. |
2 ore |
Evaluare |
1 ore |
Total |
26 ore |
23.2. Resurse umane:
23.3. Criterii economice