PREVENIREA BULLYINGULUI ÎN MEDIUL ȘCOLAR
Criterii curriculare |
|||
Public ţintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar |
|||
Limba de predare: Limba maghiară |
|||
Justificare: |
|||
Scopul programului este prevenirea bullyingului , cyberbullyingului în mediul școlar, prin identificarea timpurie a manifestărilor violente care pot duce la cazuri de bullying, identificarea cauzelor și dinamica acestor fenomene. Dezvoltarea competențelor de comunicare asertivă, gestionarea emoțiilor și gestionarea conflictelor în mod creativ în activitatea didactică. |
|||
Durată curs: |
|||
12 ore |
|||
Locul de desfășurare a programului și forma de organizare: |
|||
Casa Corpului Didactic ”Apáczai Csere János” Harghita, Blended – learning/ online |
|||
Curriculum-ul programului – Competențe vizate |
|||
|
|||
Planificarea pe module tematice-timp alocat |
|||
TEME ABORDATE |
Timp alocat |
||
Teambuilding. Autocunoaștere |
2 ore |
||
Formele violenței. Cauzele manifestărilor violente în școli. Bullying. Cyberbullying |
2 ore |
||
Dinamica vieții emoționale. Gestionarea emoțiilor |
2 ore |
||
Deficiențele de comunicare ca sursă a violenței școlare |
2 ore |
||
Tehnici creative de rezolvare a conflictelor |
2 ore |
||
Strategii anti-violență la nivelul claseI |
1 ore |
||
Feedback. Evaluarea formării |
1 ore |
||
Total ore curs |
12 ore |
||
Calendarul programului |
|||
Grupa 1 |
Cf. planificarii lunare/semestriale anul şcolar 2022-2023 |
||
Modalităţi de evaluare a cursanţilor: |
|||
portofoliu |
|||
Resurse umane |
|||
Formatori implicaţi: |
|||
Borsos Annamária, psiholog clinician, formator AVP |
|||
Responsabil program: |
|||
Kovács Dorina, profesor metodist, Casa Corpului Didactic ”Apáczai Csere János” jud. Harghita |
|||
Criterii economice |
|||
Număr total de cursanţi planificaţi: |
20 participanți / 1 grupă |