7. PAȘI ÎN CONCEPEREA ORELOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
7.1. Criterii curriculare
”Copilul râde: Înțelepciunea și iubirea mea e jocul.” (L. Blaga) Jocul este o poartă spre învățare, pentru orice vârstă. Noile programe sugerează noi abordări în cadrul demersului didactic, care să creeze situații de învățare. Modulul II vine cu exemple concrete de activități care să poată fi aplicate la clasă imediat și care să aducă rezultate pozitive la Limba și literatura română.
TEME ABORDATE |
TIMP ALOCAT |
MODULUL I. Primii pași în conceperea orelor de limba română |
|
Programa de limba și literatura română |
1 ore |
Metode tradiționale vs moderne |
1 ore |
Tehnici de stimulare a creativității |
2 ore |
Proiectarea orei de limba română |
4 ore |
Exerciții |
4 ore |
MODULUL II. Teatru…joc |
|
Jocuri pentru predarea limbii și literaturii române |
3 ore |
Teatrul ca metodă de predare a limbii române ca limbă nematernă |
7 ore |
Evaluare |
2 ore |
Total |
24 ore |
7.2. Resurse umane:
Boca Adriana-Irina, profesor de Limba și literatura română, Liceul Teoretic „Tamási Áron”, Odorheiu Secuiesc, formator, certificat Seria E nr. 0037006
Bandas Luminița, Limba și literatura română, Școala Gimnazială "Nagy Imre" Miercurea Ciuc, formator
Kovács Dorina, profesor metodist, Casa Corpului Didactic "Apáczai Csere János" Miercurea Ciuc
7.3. Criterii economice