12. METODE DE BIBLIOTERAPIE ÎN ACTIVITATEA BIBLIOTECARULUI ȘCOLAR
12.1. Criterii curriculare
Biblioterapia al cărei instrument este cartea, se realizează prin transferul de experiență informațională, acțională, comportamentală, cu valențe educogene. Utilizarea metodei de biblioterapie are drept scop satisfacerea nevoilor de educare, recreere, informare și interrelaționare cu instituția școlară, și cadrele didactice.
Luând în considerare necesitățile elevilor/utilizatorilor pe de o parte, iar, pe de altă parte necesitățile literare, scopul metodei de biblioterapie este, cartea potrivită la timpul potrivit, - o lectură dirijată în scopul înțelegerii dar și rezolvării problemelor relevante ale unui elev/ale unei persoane. Metoda de biblioterapie contribuie la sprijinirea copiilor care au tulburări de comportament, dar și la dezvoltarea copiilor supradotați.
TEME ABORDATE |
TIMP ALOCAT |
Biblioterapie - Forme și atribuții |
2 ore |
Etapele procesului de biblioterapie: pregătire, desfășurare, evaluare |
2 ore |
Procesul de comunicare, scrierea, citirea, creativitatea ca mijloacele ale metodei de biblioterapie |
2 ore |
Opere literare, metode de predare a literaturii, dezvoltarea lecturii, scrierii prin metoda biblioterapiei |
2 ore |
Dezvoltarea personalității, colectivului de elevi |
2ore |
Bibliotecarul școlar și profesorul, ca asistent de igienă mentală |
2 ore |
Dezvoltarea competențelor prin biblioterapie |
2 ore |
Aplicații ale biblioterapiei |
5 ore |
Evaluare |
1 oră |
Total |
20 ore |
12.2. Resurse umane:
Dr. Bartos Éva, director Biblioteca Națională Széchenyi István Budapesta, Institutul de Biblioteconomie)
Márdirosz Ajka-Klára, bibliotecar Casa Corpului Didactic „Apáczai Csere János” Miercurea Ciuc, formator
12.3. Criterii economice