28. CONSTITUIREA COLECTIVULUI /APARTENENȚA LA GRUP - TEAM-BUILDING
28.1. Criterii curriculare
- Public ţintă vizat: cadre didactice
- Limba de predare: Limba română, Limba maghiară
- Justificare: Termenul de team building derivă de la cuvântul echipă. Dealtfel, aşa cum sugerează şi numele, este procesul de construire a unei echipe eficace. Un exerciţiu de team buiding poate ajuta la crearea unei unităţi cu o coeziune puternică, ce are un ţel şi un scop comun. Când încercăm să construim o echipă, este important să identificăm punctele tari şi punctele slabe ale fiecărui membru al echipei. Acest lucru ne va permite să le asigurăm sarcini pe care le vor putea duce la capăt cu succes. Echipa este o mulţime de oameni care fac parte adesea din grupuri destul de distincte, dar înrudite, şi care are sarcina de a îndeplini o anumită funcţie bine definită dintr-o organizaţie sau dintr-un proiect. Ideea şi scopul unui team building este să-i faci pe oameni să înţeleagă că sunt dependenţi de ceilalţi şi că trebuie să dea ce au mai bun, iar astfel le poţi descoperi potenţialul. Şi poate răspunde unui obiectiv general cum ar fi cel de a „ne cunoaşte mai bine".
- Durata: 20 ore
- Locaţia: Casa Corpului Didactic ”Apáczai Csere János” Miercurea Ciuc sau filiale
- Curriculum-ul programului
- Competenţe vizate
- Formarea spiritului de cooperare;
- Capacitatea de adaptare la situații neprevăzute;
- Indetificarea mijloacelor de îmbunătățire a calității comunicării în echipă și a factorilor ce vor duce la creșterea eficienței personale și de echipă;
- Crearea unor premize de îmbunătățire a comunicării în școală;
- Planificarea pe module tematice-timp alocat
TEME ABORDATE
|
TIMP ALOCAT
|
Noțiunea de grup
|
1 oră
|
Puncte tari și puncte slabe personale
|
2 ore
|
Valorile grupului
|
1 oră
|
Puterea grupului
|
3 ore
|
Jocuri și exerciții pentru întărirea coeziunii grupului
|
2 ore
|
Viața personală vs. viața profesională
|
10 ore
|
Evaluare/ concluzii
|
1 oră
|
Total
|
20 ore
|
-
- Calendarul programului: Semestrul II al anului școlar 2018-2019
- Modalităţi de evaluare a cursanţilor: : portofolii
28.2. Resurse umane:
- Formatori: Majla Géza, profesor învățământ preșcolar, Școala Gimnazială “Gál Sándor” Ciucsângeorgiu, formator
profesori psihologi ai C.J.R.A.E. Harghita cu certificat de formator
- Responsabil program: Kovács Dorina, profesor metodist Casa Corpului Didactic ”Apáczai Csere János” Miercurea Ciuc, jud. Harghita
28.3. Criterii economice
- Număr total de cursanţi planificaţi: 100/ 4 grupe organizate separat pentru cei din învăţământul preşcolar, primar, respectiv pentru profesori de la nivel gimnazial şi liceal în funcţie de disciplină.
- Costul programului/participant: 80 lei