6. FORMAREA PROFESORILOR ÎN MUNCA CU TINERII DEZAVANTAJAȚI ÎN ȘCOLI
Criterii curriculare |
|||
Public ţintă vizat: Profesori din școli profesională care lucrează cu elevi dezavantajați |
|||
Limba de predare: limba maghiară |
|||
Justificare: |
|||
Programul are ca scop sprijinirea profesorilor în munca lor cu elevii dezavantajați, pregătirea lor pentru a răspunde adecvat provocărilor cu care se confruntă în munca lor, prin cunoașterea unor perspective noi. Obiectivul formării este lărgirea cunoștințelor legate de problematica dezavanajelor complexe, recunoașterea vulnerăbilităților cu care se confruntă elevii care provin din medii defavorizate, în vederea îmbunătățirii relației profesor-elev. Trainingul oferă oportunitatea de a cunoaște unele aspecte ale metodei mentoratului și creează un cadru pentru inițierea unor cooperări noi între participanți. Formarea folosește metode de predare frontale, dar pune mare accent și pe interactivitate, utilizând munca în grupuri mici, jocuri de cooperare. |
|||
Durată curs: 12 ore |
|||
Forma de organizare a programului: On line/Off-line |
|||
Curriculum-ul programului – Competențe vizate |
|||
Cunoașterea factorilor și a condițiilor necesare pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor Înțelegerea dezavantajului complex
Rolul școlii în crearea și menținerea relațiilor cu elevii care fac parte din grupuri vulnerabile și dezavantajate. Relația cu familia Înțelegerea rolului cooperării intra - și interinstituționale. Cunoașterea metodei mentoratului ca și metodă conexă a muncii didactice |
|||
Planificarea pe module tematice-timp alocat |
|||
TEME ABORDATE |
Timp alocat |
||
Ce anume are nevoie copilul pentru o dezvoltare armonioasă? |
3 ore |
||
Ce înseamnă mediul defavorizat în viața copilului? |
4 ore |
||
Rolul familiei și a instituțiilor în procesul de educare a copilului |
3 ore |
||
Cooperări în cadrul și în afara școlii |
2 oră |
||
Total ore curs |
12 ore |
||
Calendarul programului |
|||
Grupa 1 |
14 ianuarie 2020 |
||
Grupa 1 |
4 februarie 2020 |
||
Grupa 1 |
5 februarie 2020 |
||
Grupa 1 |
25 februarie 2020 |
||
Modalităţi de evaluare a cursanţilor: |
|||
Fișă de evaluare |
|||
Resurse umane |
|||
Formatori implicaţi: |
|||
|
|||
Responsabil program: Csíszer Mária, profesor metodist și Kovács Dorina, profesor metodist |
|||
Criterii economice |
|||
Număr total de cursanţi planificaţi: |
max. 15 participanți / 1 grupă |
||
Taxă de participare: |
Cursul este finantat din proiectul Pregătirea tinerilor pentru lumea muncii este co-finanțat prin programul EEA Norway Grants Fund for Youth Employment Islanda, Lichtenstein, Norvegia, si este fără taxă pentru participanți. |