ACTIVITĂȚI PRACTICE PENTRU DEZVOLTAREA LIMBAJULUI COPIILOR

GYAKORLATI FOGLALKOZÁSOK A GYERMEKEK BESZÉDFEJLESZTÉSÉHEZ

Termen de înscriere: 26 ianuarie 2024

Demarare program: 02 februarie 2024

Criterii curriculare

Public ţintă vizat: educatori, învățători, consilieri școlari și logopezi, profesori itineranți, de sprijin

Limba de predare: limba română și limba maghiară

Justificare:

În ultimii ani ne întâlnim foarte des cu copii, care ajungând în grădiniță încă nu vorbesc sau au un limbaj redus. Fără o intervenție adecvată, acești copii ajungând în școală ulterior, pot să aibă dificultăți de învățare. Programul de formare își propune să ofere cursanților abilități de abordare diferențiată a copiilor care au întârziere în dezvoltarea limbajului, din clasa/grupa pe care o conduc.

Programul este inițiat de către Asociația Învățătorilor Harghiteni în vederea prevenirii dificultăților de învățare.

Durată curs:

24  ore 

Forma de organizare a programului:

Blended learning, cu componenta față în față la Casa Corpului Didactic ”Apáczai Csere János” Harghita

Curriculum-ul programului – Competențe vizate

  • Competențe de cunoaştere a problematicilor întârzierii în dezvoltarea limbajului.
  • Abilități, capacități, aptitudini care sunt legate de dezvoltarea comunicării
  • Competențe de aplicare a strategiilor de comunicare didactică, pedagogică  şi educaţională în învăţământul  incluziv.

Planificarea pe module tematice-timp alocat

TEME ABORDATE

Timp alocat

Logopedia în școli și grădinițe. –Introducere, Prezentări, Așteptări, Norme. Legislație aplicabilă în cazul copilului cu tulburări de limbaj - Logopédia az iskolákban és óvodákban.

Bevezetés. Bemutatás. Elvárások. Normák. A megkésett beszédfejlődésre vonatkozó jogszabályok.

2 ore

Întârzierea în dezvoltarea limbajului și influența acesteia asupra comportamentului și personalității copilului. Dezvoltarea capacității de ascultare și înțelegere. Dezvoltarea capacității de vorbire și comunicare -  A megkésett beszédfejlődés és a hatása a gyermek viselkedésére és személyiségére. Beszéd és kommunikációs készségek fejlesztése

2 ore

 Rolul echipei multidisciplinare în grădiniță/școală. Obiectivele intervenției. Desfășurarea activităților la cabinet.  Rezultatele așteptate. A multidiszciplináris csapat szerepe az óvodában/iskolában. A beavatkoyás céljai. A kabinetben végzett munka. A várt eredmények.

2 ore

Intervenția logopedică – corelarea cu activitățile din clasă și de acasă.

Monitorizarea implicării părinților în recuperarea-compensarea copilului cu întârziere în dezvoltarea limbajului - Logopédiai beavatkozás-az iskolai és az otthoni tevékenységek összehangolása. A szülők részvételének nyomon követése a megkésett beszédfejlúdásű gyermek fejlesztésében

6 ore

Relația familie-grădiniță/școală - Iskola/óvoda-szülő kapcsolat

2 ore

Aplicații practice – jocuri pentru stimularea limbajului - Gyakorlati alkalmazások-játékok

8 ore

Evaluare finală - Értékelés

2 ore

Total ore curs

24 ore

Calendarul programului

02 februarie 2024 – 16 - 20

03 februarie 2024 – 09 - 17

16 februarie 2024 – 16 - 20 (online)

17 februarie 2024 – 09 - 17

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Portofoliu, aplicații la grupă/clasă

Resurse umane

Formatori implicaţi:

Feleki Csilla, profesor logoped și Kos Ibolya, profesor logoped

Responsabil program:

Kovács Dorina, profesor metodist, Casa Corpului Didactic „Apáczai Csere János” Harghita

Criterii economice

 

Număr total de cursanţi planificaţi:   

20 participanți / grupă

Taxă de participare: 

190 lei/cursant