ACTIVITĂȚI PRACTICE PENTRU DEZVOLTAREA LIMBAJULUI COPIILOR
GYAKORLATI FOGLALKOZÁSOK A GYERMEKEK BESZÉDFEJLESZTÉSÉHEZ
Termen de înscriere: 26 ianuarie 2024
Demarare program: 02 februarie 2024
Criterii curriculare |
|
Public ţintă vizat: educatori, învățători, consilieri școlari și logopezi, profesori itineranți, de sprijin |
|
Limba de predare: limba română și limba maghiară |
|
Justificare: |
|
În ultimii ani ne întâlnim foarte des cu copii, care ajungând în grădiniță încă nu vorbesc sau au un limbaj redus. Fără o intervenție adecvată, acești copii ajungând în școală ulterior, pot să aibă dificultăți de învățare. Programul de formare își propune să ofere cursanților abilități de abordare diferențiată a copiilor care au întârziere în dezvoltarea limbajului, din clasa/grupa pe care o conduc. Programul este inițiat de către Asociația Învățătorilor Harghiteni în vederea prevenirii dificultăților de învățare. |
|
Durată curs: |
|
24 ore |
|
Forma de organizare a programului: |
|
Blended learning, cu componenta față în față la Casa Corpului Didactic ”Apáczai Csere János” Harghita |
|
Curriculum-ul programului – Competențe vizate |
|
|
|
Planificarea pe module tematice-timp alocat |
|
TEME ABORDATE |
Timp alocat |
Logopedia în școli și grădinițe. –Introducere, Prezentări, Așteptări, Norme. Legislație aplicabilă în cazul copilului cu tulburări de limbaj - Logopédia az iskolákban és óvodákban. Bevezetés. Bemutatás. Elvárások. Normák. A megkésett beszédfejlődésre vonatkozó jogszabályok. |
2 ore |
Întârzierea în dezvoltarea limbajului și influența acesteia asupra comportamentului și personalității copilului. Dezvoltarea capacității de ascultare și înțelegere. Dezvoltarea capacității de vorbire și comunicare - A megkésett beszédfejlődés és a hatása a gyermek viselkedésére és személyiségére. Beszéd és kommunikációs készségek fejlesztése |
2 ore |
Rolul echipei multidisciplinare în grădiniță/școală. Obiectivele intervenției. Desfășurarea activităților la cabinet. Rezultatele așteptate. A multidiszciplináris csapat szerepe az óvodában/iskolában. A beavatkoyás céljai. A kabinetben végzett munka. A várt eredmények. |
2 ore |
Intervenția logopedică – corelarea cu activitățile din clasă și de acasă. Monitorizarea implicării părinților în recuperarea-compensarea copilului cu întârziere în dezvoltarea limbajului - Logopédiai beavatkozás-az iskolai és az otthoni tevékenységek összehangolása. A szülők részvételének nyomon követése a megkésett beszédfejlúdásű gyermek fejlesztésében |
6 ore |
Relația familie-grădiniță/școală - Iskola/óvoda-szülő kapcsolat |
2 ore |
Aplicații practice – jocuri pentru stimularea limbajului - Gyakorlati alkalmazások-játékok |
8 ore |
Evaluare finală - Értékelés |
2 ore |
Total ore curs |
24 ore |
Calendarul programului |
|
02 februarie 2024 – 16 - 20 03 februarie 2024 – 09 - 17 16 februarie 2024 – 16 - 20 (online) 17 februarie 2024 – 09 - 17 |
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor: |
|
Portofoliu, aplicații la grupă/clasă |
|
Resurse umane |
|
Formatori implicaţi: |
|
Feleki Csilla, profesor logoped și Kos Ibolya, profesor logoped |
|
Responsabil program: |
|
Kovács Dorina, profesor metodist, Casa Corpului Didactic „Apáczai Csere János” Harghita |
|
Criterii economice |
|
Număr total de cursanţi planificaţi: |
20 participanți / grupă |
Taxă de participare: |
190 lei/cursant |