7. METODE DE SPIJIN PENTRU ÎNVĂȚARE PERSONALIZATĂ
7.1. Criterii curriculare
”Pedagogia este lumea diferențelor”. Învățarea personalizată este o modalitate de abordare a procesului instructiv-educativ bazată pe nevoile, interesele, aspirațiile fiecărei persoane în parte. Scopul programului este îmbogățirea pachetului de metode aplicabile în clasă, cu menirea de a trezi interesul și motivația pentru învățare și cooperare. Cadrul didactic trebuie să admită că învățarea este un proces individual, că are loc pe mai multe căi și în mai multe feluri. Elevul nu trebuie văzut ca un recipient care absoarbe informațiile în mod pasiv, cunoștințele se acumulează prin semnificația personală pe care o acordă elevul stimulilor educaționali.
Cursanții vor face cunoștință cu teoria inteligențelor multiple (Gardner) precum și cu posibilitățile de aplicare ale acestora.
TEME ABORDATE |
TIMP ALOCAT |
Cunoașterea elevului – particularitățile de vîrstă |
3 ore |
Stiluri de învățare – strategii de învățare |
3 ore |
Generațiile X, Y, Z |
3 ore |
Teoria inteligențelor multiple (Gardner) - Chestionarul |
3 ore |
Relația profesor-elev |
3 ore |
Metode și mijloace pentru actualizarea cunoștințelor anterioare în vederea planificării învățării |
3 ore |
Cunoaștere, diferențiere, intercunoaștere, spirit de întrajutorare în procesul de învățare |
3 ore |
Teoria constructivistă |
3 ore |
Etapele lecției |
3 ore |
Evaluare formativă |
2 ore |
Evaluare |
1 oră |
Total |
30 ore |
7.2. Resurse umane