Promovarea unei pedagogii incluzive centrate pe copil
Program derulat în parteneriat cu CCD Covasna

  • Furnizor: Casa Corpului Didactic ”Csutak Vilmos” Covasna
  • Durata: 85 ore
  • Metodă de livrare: online sincron și asincron
  • Grup țintă: Personal didactic de predare și personal didactic de conducere, de îndrumare și control din învățământul preuniversitar
  • Program acreditat: 29 CPT, Nr. O.M.E. de acreditare: 7890/23.12.2024
  • Limba de predare: limba română și limba maghiară 
  • Competențe vizate:
    • Însușirea terminologiei de specialitate asupra unor concepte precum: învăţământ special, educaţie integrată, educaţie incluzivă.
    • Identificarea elementelor definitotii ale educaţiei incluzive.
    • Utilizarea în manieră operaţională a conceptelor şi principiilor cu care se operează la nivelul sistemului de învăţământ incluziv.
    • Definirea și clasificarea cerințelor educaționale speciale (CES)
    • Însușirea competențelor de corelare a conceptelor teoretice ale ritmului de dezvoltare individual cu practica educațională curentă, în special în aspecte de identificare CES, elaborarea PEI (Planul educațional individualizat), crearea mediilor de învățare ajustate la necesitățile individuale ale copiilor
    • Însușirea competențelor de corelare a conceptelor teoretice privind educația incluzivă cu practica educațională curentă, în special în aspecte de planificare (strategică, operațională) a proceselor aferente dezvoltării educației incluzive
    • Însușirea modalităților de identificare a stilului de învățare și a tehnologiilor educaționale prin care pot fi valorificate stilurile de învățare
    • Identificarea și aplicarea a celor mai adecvate tehnologii didactice în procesul de incluziune școlară a copiilor cu CES
  •  
  • Tematica:
  • Conceptele cheie în vederea dezvoltării unui limbaj specific incluziunii 
  • Educația incluzivă și strategiile și programele internaționale în domeniul educației
  • Principiile educației inclusive
  • Cerințe educaționale speciale: concepte, definiții, clasificări
  • Definirea CES
  • Particularitățile de dezvoltare a copiilor
  • Managementul clasei inclusive
  • Managementul comportamentelor disruptive în clasa incluzivă
  • Tehnologiile didactice din perspectiva stilurilor de învățare
  • Strategii didactice în asistența copiilor cu CES
  • Forma de evaluare: Portofoliu
  • Taxă de participare/cursant: 760 lei