5.1. Criterii curriculare:
Învățarea pe bază de proiect trezește interesul elevilor prin participarea lor activă, permite dobândirea unor deprinderi şi abilităţi prin care, ulterior, se poate realiza înţelegerea şi producerea unor raţionamente autentice, devenind astfel participanţi activi în viaţa comunităţii. Proiectele se dezvoltă pornind de la întrebări provocatoare care nu pot primi răspunsuri prin învățarea bazată pe memorare. Prin proiecte elevii își asumă rolurui active: cel care rezolvă problema, cel care ia decizia, cel care efectuează investigații și responsabilul cu documentarea. Învăţarea pe bază de proiecte este un model de instruire care îi implică pe elevi în activităţi de investigare a unor probleme obligatorii şi au drept rezultat obţinerea unor produse autentice.
Programul oferă exemple concrete de aplicare a matodei proiectului.
MODULE TEMATICE |
TIMP ALOCAT |
Prezentarea metodei proiectului |
2 ore |
Managementul metodei proiectului: analiză, proiectare, implementare |
5 ore |
Tipuri de proiecte, avantaje și oportunități |
5 ore |
Alegerea temei, organizarea colectivului de elevi, interdisciplinaritate, durată, număr de participanți |
5 ore |
Exemple de bune practici (proiecte realizate la nivelul clasei, proiecte realizate la nivelul școlii) |
5 ore |
Integrarea proiectelor în procesul de învățare |
4 ore |
Posibilități de evaluare în cadrul metodei proiectului |
3 ore |
Evaluare |
1 oră |
Total |
30 ore |
5.2. Resurse umane