14. UTILIZAREA TERAPIEI PRIN MUZICĂ PENTRU REABILITAREA COPIILOR CU CERINŢE EDUCATIVE SPECIALE
14.1. Criterii curriculare
Cadrele didactice sunt dornice să utilizeze muzica în procesul de recuperare, acest lucru fiind demonstrat şi de prezentarea unui număr mare de cadre la workshopul de meloterapie din cadrul Conferinţei de Terapie prin muzică. Terapia prin muzică este o metodă care şi-a demonstrat eficienţa în abordarea copiilor cu cerinţe educative speciale, se bazează pe capacitatea înnăscută a persoanei de a reacţiona la muzică, astfel că este eficientă în crearea unor canalede comunicare, dar şi în integrarea senzorială, în exprimarea canalizată a emoţiilor, în stimularea interacţiunii dintre copii, în dezvoltarea inteligenţei emoţionale. De aceea cursul doreşte să vină în sprijinul cadrelor didactice iniţiindu-I şi susţinându-I în elaborarea unei strategii de intervenţie prin terapie prin muzică, în punerea în practică a acestei strategii pentru cazuri concrete, în găsirea unor modalităţi eficiente de abordare individualizată a unor cazuri, în crearea eficientă a settingului terapeutic.
MODULE TEMATICE |
TIMP ALOCAT |
Modulul 1: identificarea principiilor terapiei prin muzică, a metodelor, a funcţiei muzicii în comunicare, în exprimarea emoţiilor, prin expunere, studii de caz înregistrate, dar şi prezentarea unor jocuri muzicale pentru stimularea integrării senzoriale, pentru creşterea coeziunii de grup –prin exemplificare, participare interactivă. |
6 ore |
Modulul 2: demersuri de proiectare, adaptare, individualizare a intervenţiei, evaluarea intervenţiei prin utilizarea terapiei prin muzică, prin exersare prin jocuri de rol |
4 ore |
Modulul 3: intervizare, prezentări de caz, autoreflecţie, stimularea găsirii soluţiilor eficiente de abordare a cazurilor concrete de recuperare prin terapie prin muzică şi de dezvoltare a competenţelor personale şi profesionale în utilizarea terapiei prin muzică pe urma experienţei practice, monitorizarea progreselor. |
10 ore |
Total |
|
14.2. Resurse umane:
Szabó Maria-Monica psiholog - formator în utilizarea terapiei prin muzică pentru copiii cu CES, psiholog principal în psihopedagogie specială, psihoterapeut sub supervizare în hipnopsihoterapie ericksoniană, psihoterapeut sub supervizare în psihoterapie familială, formare în co-counseling, formator
Kristóf Károly – psihopedagog, masterat în meloterapie, formator