20. ÎNVĂŢAREA EXPERIENŢIALĂ - DEZVOLTAREA PERSONALĂ A CADRELOR DIDACTICE COMBINATĂ CU METODE DE ART-TERAPIE
20.1. Criterii curriculare
Metodele educației experiențiale oferă oportunități pentru activități de autocunoaştere şi dezvoltare personală pentru cadrele didactice. Acest curs tip training permite rezolvarea unor probleme care se ivesc din lipsă de autocunoaștre profesională. Propria experiență trăită în acest curs, oferă încredere dirigintelui, astfel va putea să introducă exercițiile, jocurile învățate în orele de Consiliere și orientare, în orelor de Dezvoltare personală și alte activități extrașcolare. Programul oferit este bazat pe trăirea unor experiențe prin jocurile de autocunoaștere, autoexprimare prin artă și joc indoor si outdoor pe diferite tematici provocatoare.
TEME ABORDATE |
TIMP ALOCAT |
Locul și scopul educației experiențiale în procesul de dezvoltare personală profesională |
2 ore |
Valorizarea experiențelor proprii în procesul de autocunoaștere |
3 ore |
Metode de autocunoaștere |
2 ore |
Autocunoaştere şi stil de viaţă sănătos |
5 ore |
Dezvoltare emoţională şi socială |
3 ore |
Estimarea resurselor individuale și sociale |
2 ore |
Descoperirea, analiza valorilor personale |
2 ore |
Identitate – credibilitate. Eul real, Eul viitor. Gestionarea emoțiilor. |
3 ore |
Gestionarea conflictelor |
2 ore |
Cooperare în grup. Succes – eșec |
1 oră |
Metode de autocunoaştere combinate cu art-terapie |
3 ore |
Planul individual de dezvoltare personală |
1 ora |
Evaluare |
1 ore |
Total |
30 ore |
20.2. Resurse umane: