23. CULORI ŞI FORME – TEHNICI ÎN PREDAREA EDUCAŢIEI PLASTICE LA PREȘCOLARI ȘI ELEVI
23.1. Criterii curriculare
Dezvoltarea creativităţii, a simţului pentru frumos, exprimarea sentimentelor prin activităţi artistice, curiozitatea şi dorinţa de cunoaştere, formarea comportamentului social al elevilor constituie o problemă care nu-şi pierde din actualitate nici la începultul secolului XXI. Pentru a putea face faţă schimbărilor survenite în societate, cadrele didactice trebuie să fie deschise înovaţiilor din domeniul educaţional şi totodată, să fie în stare să utilizeze tehnicile bine conturate, inventate şi dezvoltate pe parcursul istoriei şi, implicit, a artelor frumoase în interesul elevilor.
Cursanţii vor fi iniţiaţi în utilizarea unor tehnici variate de lucru care necesită diferite mijloace şi materiale specifice artei plastice.
TEME ABORDATE |
TIMP ALOCAT |
Calitatea mijloacelor și materialelor utilizate în cadrul activităților de educație plastică/vizuală |
1 oră |
Fundalul, ca element decorativ |
2 ore |
Pata, punctul și linia, ca elemente decorative |
3 ore |
Lucrări pe materiale textile |
4 ore |
Compoziţii plastice (spontane, nuanţate, pete de culoare) compoziţii decorative (decoraţiuni interioare, motive populare) compoziţii libere (după fantezie) |
3 ore |
Amestecarea culorilor (culori de bază, culori primare, nuanţe, tonuri) |
3 ore |
Mozaic. Vitraliu. Tehnici 3D |
4 ore |
Total |
20 ore |
23.2. Resurse umane: