26. CONSTITUIREA COLECTIVULUI /APARTENENȚA LA GRUP -
TEAM-BUILDING

26.1. Criterii curriculare

  • Public ţintă vizat: cadre didactice
  • Limba de predare: Limba română, Limba maghiară
    •  
  • Justificare:

Termenul de team building derivă de la cuvântul echipă. Dealtfel, aşa cum sugerează şi numele, este procesul de construire a unei echipe eficace. Un exerciţiu de team buiding poate ajuta la crearea unei unităţi cu o coeziune puternică, ce are un ţel şi un scop comun. Când încercăm să construim o echipă, este important să identificăm punctele tari şi punctele slabe ale fiecărui membru al echipei. Acest lucru ne va permite să le asigurăm sarcini pe care le vor putea duce la capăt cu succes.  Echipa este o mulţime de oameni care fac parte adesea din grupuri destul de distincte, dar înrudite, şi care are sarcina de a îndeplini o anumită funcţie bine definită dintr-o organizaţie sau dintr-un proiect. Ideea şi scopul unui team building este să-i faci pe oameni să înţeleagă că sunt dependenţi de ceilalţi şi că trebuie să dea ce au mai bun, iar astfel le poţi descoperi potenţialul.  Şi poate răspunde unui obiectiv general cum ar fi cel de a „ne cunoaşte mai bine".

    •  
  • Durata: 20 ore
  • Locaţia: Casa Corpului Didactic ”Apáczai Csere János” Miercurea Ciuc sau filiale
  • Curriculum-ul programului
    • Competenţe vizate
      • Formarea spiritului de cooperare;
      • Capacitatea de adaptare la situații neprevăzute;
      • Indetificarea mijloacelor de îmbunătățire a calității comunicării în echipă și a factorilor ce vor duce la creșterea eficienței personale și de echipă;
      • Crearea unor premize de îmbunătățire a comunicării în școală;
    • Planificarea pe module tematice-timp alocat

TEME ABORDATE

TIMP ALOCAT

Noțiunea de grup

1 oră

Puncte tari și puncte slabe personale

2 ore

Valorile grupului

1 oră

Puterea grupului

3 ore

Jocuri și exerciții pentru întărirea coeziunii grupului

2 ore

Viața personală vs. viața profesională

10 ore

Evaluare/ concluzii

1 oră

Total

20 ore

    •  
    • Calendarul programului: Semestrul I și II al anului școlar 2019-2020
  • Modalităţi de evaluare a cursanţilor: portofolii

26.2. Resurse umane:

  • Formatori: Majla Géza, profesor învățământ preșcolar, Școala Gimnazială “Gál Sándor” Ciucsângeorgiu, formator, certificat Seria G nr. 00414560, profesori psihologi ai C.J.R.A.E. Harghita cu certificat de formator
  • Responsabil program: Kovács Dorina, profesor metodist Casa Corpului Didactic ”Apáczai Csere János” Miercurea Ciuc, jud. Harghita