REZOLVAREA PAȘNICĂ A SITUAȚIILOR CONFLICTUALE ȘI PREVENIREA BULLYINGULUI

Program bleded learning desfășurat în perioada: 17 februarie – 14 martie 2025
Demarare program: 17 februarie – față în față

Termen de înscriere: 10 februarie 2025

 

A. Denumire program

- Titlul programului avizat: Rezolvarea pașnică a situațiilor conflictuale și prevenirea bullyingului

- Domeniul tematic al programului: Prevenirea și combaterea violenței școlare, bullyingului, a consumului de droguri și a altor forme de adicție

B. Grup țintă: Personal didactic de predare din învățământul preuniversitar

C. Criterii curriculare

a. Notă argumentativă/ justificativă:

Formarea oferă ateliere de lucru prin metoda învățării experiențiale pe tema bullying-ului în rândul elevilor, prin programe de prevenție și intervenție pentru reducerea acestuia;

Formarea propune promovarea unor strategii de rezolvare a problemelor și de promovare a empatiei și a respectului reciproc;  Se urmărește inclusiv oferirea de instrumente pentru gestionarea eficientă a conflictelor, fără violență.

b. Informații generale:

Forma de organizare a programului: Blended learning

Nr. totale de ore 32, din care:

  • 18 ore față în față
  • 8 ore online sincron
  • 6 ore online asincron

Coordonator program: Kovács Dorina, profesor metodist la Casa Corpului Didactic „Apáczai Csere János” Harghita, kovacsdorina@ccdhr.eu

c. Scopul programului:

Crearea unui mediu școlar sigur și incluziv pentru toți elevii

d. Descrierea competențelor formate/dezvoltate:

  • dezvoltarea abilităților de comunicare și rezolvare a conflictelor
  • dezvoltarea gradului de empatie și respect reciproc în comunitatea școlară
  • competențe de comunicare asertivă
  • rezolvare/gestionare probleme/conflicte și evaluare critică

e. Locație de desfășurare:

  • Pentru componenta online: Google Classroom
  • Pentru componenta față în față: sediul Casa Corpului Didactic „Apáczai Csere János” Harghita, str. Toplița nr. 20 / sediul unităților de învățământ.

f. Plan de învățământ program avizat

1. Denumire modul Introducere în bullying

Nr. total ore: 2, din care - ore față în față, 2 ore online sincron

2. Denumire modul Empatie și înțelegerea emoțiilor

Nr. total ore: 4, din care 4 ore față în față

3. Denumire modul Comunicarea asertivă

Nr. total ore: 4, din care 4 ore față în față

4. Denumire modul Recunoașterea și raportarea bullying-ului

Nr. total ore: 2, din care 2 ore online sincron

5. Denumire modul Tehnici de mediere a conflictelor

Nr. total ore: 4, din care 4 ore față în față

6. Denumire modul Leadership pozitiv în grup

Nr. total ore 4, din care 4 ore față în față

7. Denumire modul Impactul bullyingului cibernetic

Nr. total ore: 2, din care 2 ore online sincron

8. Denumire modul Proiecte de grup

Nr. total ore: 4, din care 4 ore online asincron.

9. Denumire modul Învățarea din experiențe

Nr. total ore: 2, din care 2 ore online sincron

10. Denumire modul Exerciţii practic-aplicative și angajament pentru un mediu sigur

Nr. total ore 4, din care 2 ore față în față și 2 ore online asincron.

TOTAL ORE/PROGRAM: 32, din care: 18 ore față în față, 8 ore online sincron și 6 ore online asincron.

Modalitatea de evaluare a cunoștințelor dobândite: evaluare sumativă; portofoliu

g. Resurse umane:

Formatori implicați:

  • IONESCU MANUELA-MANON, specializarea Prevenirea și combaterea violenței școlare, bullyingului, a consumului de droguri și a altor forme de adicție / Consilierea pentru cariera didactică Certificat: Seria G Nr. 00262814

h. Criterii economice:

- Număr cursanți minim: 20/grupă maxim 24

- Costul programului: 280 lei/participant/curs – plata cash sau virament bancar/plata cu cardul Primă de carieră didactică.